روایتی از دو برادر که در یک روز به شهادت رسیدند

خاطرات شهدا

خاطرات شهدا

در تاریخ پرافتخار حماسه و ایثار منطقه ورامین، برگ های زرین فراوانی وجود دارد که شهادت دو برادر به نام های شهید محمود و احمد امامی امین در یک روز از جمله آن هاست.

هشت سال دفاع مقدس از جمله رویدادهایی بود که مردم ورامین در آن نقش برجسته ای را ایفا کردند و تقدیم بیش از هزار و ۴۰۰ شهید برای دفاع از این مرز و بوم بر تارک دیار ۱۵ خرداد می درخشد.

در این میان برخی از رویدادهای جالب در دوران هشت سال دفاع مقدس، ذهن تحلیلگران و علاقه مندان به حوزه ایثار و شهادت را به خود جلب می کند که یکی از این اتفاقات، شهادت دو برادر در یک روز است.

شهیدان احمد و محمود امامی امین از جمله نوجوانانی بودند که علیرغم سن کم خود، فارغ التحصیل دانشگاه عاشورا شدند و برای همیشه نامشان در دیار ۱۵ خرداد به عظمت یاد می شود.

آنچه نام این دو برادر شهید را بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد، نحوه شهادتشان است، به طوری که شهیدان احمد و محمود امامی امین در یک روز به شهادت رسیدند.

این دو شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس پس از انجام عملیات والفجر ۳ به پادگان ابوذر در سر پل ذهاب باز می گردند اما بر اثر حمله دشمن و اصابت گلوله به پادگان، به درجه رفیع شهادت نائل می آیند.

شهادت این دو برادر شهید در دهم مردادماه سال ۶۲ رقم خورد و محمود امامی ۱۴ ساله و احمد امامی ۱۷ ساله به آرزوی خود یعنی شهادت در راه دفاع از ارزش های اسلامی رسیدند.

امیر پورجوادی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین صبح پنج شنبه در دیدار با خانواده شهیدان امامی امین اظهار داشت: شهیدان محمود و احمد امامی امین از شهدای گرانقدر منطقه هستند که در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم خون مطهرشان، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین افزود: شهادت دو برادر در یک روز، ضایعه ای سخت برای والدین آنان است اما والدین این شهدای بزرگوار نشان دادند که پرورش یافته مکتب اهل بیت بوده و هیچگاه از تقدیم فرزندان برومندشان در راه نظام و انقلاب پشیمان نشدند.

وی ادامه داد: شهیدان امامی امین بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان عصر حاضر هستند که به بهترین شکل از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

درباره نویسنده

محمد دهقان هستم . متولد سال 1363

مطالب مرتبط

home