رفتار زن در مقابل شوهر بداخلاق

رفتار با شوهر بدخلاق

مشاوره خانواده در مورد رفتار و برخورد زن در مقابل شوهر بد اخلاق و فحاش

پرسش: 

رفتار زن در مقابل شوهر بداخلاق و فحاش با فرزندان هم رفتار خوبی ندارد چگونه باید باشد؟

پاسخ: 

در آغاز نکته‌ای‌ کلی‌ را یادآوری‌ می‌کنیم‌ و سپس‌ به‌ مطالب‌ دیگر خواهیم‌پرداخت‌. در حدیث‌ آمده‌ است‌:
سه‌ گروه‌ از زنانند که‌ خداوند عذاب‌ قبر را از آنان‌ برطرف‌ کرده‌ و با فاطمه‌زهرا(س‌) در قیامت‌ محشور خواهند شد؛ یکی‌ از آن‌ سه‌ گروه‌ زنانی‌ هستند که‌بر بداخلاقی‌ همسرشان‌ صبر می‌کنند.(وسائل‌ الشیعه‌ ج‌ ۲۱، ص‌ ۲۸۵)

رفتار با شوهر بدخلاق شوهر بداخلاق و فحاش رفتار زن در مقابل شوهر بداخلاق bashiran 7360

مشاوره خانواده – شوهر بداخلاق

رسول‌ خدا (ص‌) فرمود:

هیچ‌ مؤمنی‌ نیست‌ مگر آن‌ که‌ همنشینی‌ دارد که‌ او را آزار می‌دهد . با توجه‌ به‌ این‌ احادیث‌ و اجر و پاداشی‌ که‌ برای‌ صابران‌ به‌ ویژه‌ صبر بر اذیت‌ همسر وجود دارد شما با صبر و تحمل‌ و به‌ کار گرفتن‌ روش‌های‌ مناسب‌ سعی‌ در اصلاح‌ وضعیت‌ موجود داشته‌ باشید.

توصیه‌های‌ دیگر:

۱٫ سعی‌ کنید همواره‌ در منزل‌ و در برابر شوهر و فرزندانتان‌ نکات‌ مثبت‌ همسرتان‌ را یادآور شوید؛ مثلاً همین‌ که‌ مراقب‌ لوازم‌ خانه‌ است‌ و یا این‌ که‌ایشان‌ به‌ خویشان‌ خود بسیار احترام‌ می‌گذارد و… این‌ کار موجب‌ خواهد شد نقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد.

۲٫ پذیرفتن‌ ریاست‌ شوهر در خانه‌ کار بدی‌ نیست‌ و پذیرفتن‌ ریاست‌ایشان‌ در خانه‌ ضرری‌ ندارد و از نظر روانی‌ ایشان‌ را تامین‌ کرده‌ و آرامش‌ را به‌خانه‌ باز می‌گرداند.

۳٫ کارهای‌ بد او را به‌ خوبی‌ پاسخ‌ دهید؛ مثلاً اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما ذکر خدا بگویید و عکس‌ العمل‌ نشان‌ ندهید.

۴٫ از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خود را تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خود را آرام‌ سازید.

۵٫ محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو با فرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد.

 

درباره نویسنده

محمد دهقان هستم . متولد سال 1363

مطالب مرتبط

home