دانستنی هایی درباره شیطان پرستی

شیطان پرستها

کارگردان مستند «خدا و دیگر هیچ» گفت: شیطان‌پرستی نداریم بلکه باید گفت شیطان‌گرایی. ضمن اینکه نباید در نماد شناسی دچار افراط شویم و هر چیزی از جمله «تیر برق» را یک نماد ماسونی بدانیم.

به گزارش فارس، اسماعیل حاجی حیدری، کارگردان مستند «خدا و دیگر هیچ» در همایش «دین‌ زاو» که در فرهنگسرای خاوران برگزار شد، درباره ساخته خود که به موضوع شیطان‌گرایی در ایران می‌پردازد، گفت: این مستند طی سال‌های ۸۳ تا ۸۵ در دو استان تهران و اصفهان و شهرستان‌های اطراف آن‌ها تصویر برداری شده است.
 
وی با بیان اینکه عنوان شیطان‌پرستی به غلط رایج شده است، افزود: در واقع شیطان‌گرایی نوین امروزی که به سال ۱۹۶۶ باز می‌گردد که یک فرد یهودی این جریان را مطرح کرد، جریانی است که به خدا و شیطان اعتقادی ندارد، و آنها انسان‌گرا هستند، هرچند که ادعای پرستش شیطان را دارند.
 
حاجی‌حیدری با تاکید بر اینکه نوع شیطان‌گرایی که در آمریکا وجود دارد با آنچه در کشور ماست تفاوت دارد، مدعی شد: شیطان‌گرایی در کشور ما مانند آنچه در افغانستان و لبنان وجود دارد شیطان‌گرایی کاذب و از نوع موسیقیایی است که بیشتر در گروه سنی جوانان رایج است و منشا اصلی این گرایش شیوع موسیقی «بلک متال» است.
 
وی با بیان اینکه حدود هفت سال پیش که به دنبال ساخت این فیلم مستند بوده است، هیچ کس برای این موضوع ارزش و اهمیتی قائل نبود، تصریح کرد: حتی یکی ـ دو بار سر ساختن این فیلم دستگیر شدم.
 
این مستندساز با لحنی گلایه‌آمیز ادامه داد: نه به آن زمانی که به موضوع گسترش شیطان‌گرایی توجه نمی‌کردند و نه الان که همه چیز را به شیطان‌پرستی ربط می‌دهند!
 
این مستندساز با هشدار دادن نسبت به بی‌توجهی به مسایل جنسی به عنوان مسئله و مشکل مهم امروز کشور تاکید کرد: متاسفانه هیچ ارگان و سازمان و فردی جرئت ورود به این موضوع را نکرده است به عنوان مثال صدا و سیما هیچ گاه به طور جدی به بحث‌های کارشناسی نپرداخته و موضوع را به طور صریح مطرح نکرده است چرا رسانه‌ها در مورد ازدواج موقت ورود نمی‌کنند، من نمی‌گویم راه حل تنها ازدواج موقت است بلکه می‌گویم باید این موضوع و مسئله را دریابیم.
 
وی مدعی شد: یک بار نزد یکی از مسئول فرهنگی کشور رفتم، دوستان به من گفتند که درباره رشد هرزه‌نگاری و پرنوگرافی گزارش و هشدار دهم و بگویم فلان استان در دنیا رتبه اول را در سرچ پرنو و هزره‌نگاری دارد. پس از ملاقات با آن مسئول و بعد از نیم ساعت صحبت کردن، وی از من پرسید: این پرنوگرافی که شما می‌گویید به چه معناست؟!
 
کارگردان مستند «خدا و دیگر هیچ» اظهار داشت: در حالی که در رسانه‌ها از محدود شدن شیطان‌گرایان و مسدود شدن وبلاگ‌های آنان و انهدام حلقه‌های شیطانی اخباری منتشر می‌شود که اغلب دور از واقعیت است.
 
وی مدعی شد: بنده بزرگترین مبلّغ شیطان‌گرایی در کشور را می‌شناسم که سال‌هاست به فعالیت‌های تبلیغی خود ادامه می‌دهد به طوری که هم‌اکنون روی «بودیسم تبتی» کار می‌کند و کسی هم مزاحمتی برای او ایجاد نمی‌کند!
 
کارگردان مستند «خدا و دیگر هیچ» با تاکید براینکه موضوع شیطان‌گرایی محدود به تهران و اصفهان نیست، افزود: متاسفانه باید بگوییم این مشکل مناطقی مانند کرج، شاهین‌شهر اصفهان، سمنان، زنجان، ورامین، گرمسار و بسیاری از نواحی دیگر است.
 
وی گفت: کشیش‌های مسیحی ۵۰ سال پیش تحقیقاتی را در مورد خاصیت برعکس نمایی در موسیقی انجام دادند آنها این موسیقی‌ها را به صورت برعکس ضبط کردند و متوجه شدند که در آنها مفاهیم شیطانی وجوددارد از این رو عرفان حلقه به کشور ما وارد شد و شعرهایی را کار کردند و وقتی شما از آخر به اول می‌شنوید مفاهیم شیطانی در آن به گوش می‌رسد.
 
این مستندساز مدعی شد: یکی از معضلات در قشر کارشناس ما بحث نماد بازی‌هاست؛ مثلا اینکه که اصرار می‌کنند که فلان بنا نمای درستی ندارد، یک زمانی کسی توجهی به این موضوع نمی‌کرد، اما حالا هر بنایی را به عنوان نماد فراماسونری فرض می‌کنیم؛ مثلا ۱۹ عدد بهائیت است، آیا کسی نباید از ۱۹ استفاده کند؟!
 

حاجی‌حیدری در پایان سخنان خود اظهار داشت: اینکه بدانیم و متوجه باشیم خوب است اما اینکه یک کارشناس به «تیر برق» گیر دهد دیگر افراط است و درست نیست، نمادها می‌توانند تاثیر جادویی داشته باشند؛ اما نباید به این موضوع افراطی نگاه کرد.

درباره نویسنده

محمد دهقان هستم . متولد سال 1363

مطالب مرتبط

3 نظر

قسمت نظرات بسته است

home